zondag 22 juni 2014

Dag 16 - De Terug reis

Dag 16 - dinsdag 17 juni. Na een korte nachtrust ging al vrij vroeg de wekker. Verslag van gisteren online gezet en daarna de laatste spullen ingepakt. Ook hebben we met Hotelbeds Welcome Center gebeld en de schade gemeld aan een telefoniste. Zij heeft alles genoteerd en we konden gewoon om 10 uur de villa verlaten. Daarna nog even een douch genomen en hebben we de hele villa goed gecheckt of alles mee was. Bed afgehaald en dit in de wasmachine gedaan met de handdoeken erbij. Wasmachine en vaatwasser aan gezet en de vuilnis aan de weg gezet. 14 minuten over 10 sloten we de deur achter ons...

Alles hadden we al ingeladen dus stelden de TomTom in op de Wood Grill. We hadden nog een kortingsbon voor het ontbijt dus zijn we hier gaan ontbijten. Helaas viel dit erg tegen. Je kan hetzelfde nemen als s' avonds alleen was er her en der wat koek en ei toegevoegd. Achja.. dan maar op z'n Amerikaans ontbijten. Vol gingen we naar buiten, nog even langs de nabij gelegen Gift Shop en toen een stuk rond gereden om nog wat van de omgeving te zien. Tussendoor zijn we nog even gestopt bij een Dollar Tree en hebben hier even doorheen gewandeld. Zonder iets te kopen zijn we in de auto gestapt en zijn we op ons gemakje naar Orlando International Airport gereden. Natuurlijk dropte TomTom ons weer op een heel ander punt dan de afleverlocatie van de huur auto. Dus weer terug en toen netjes de borden gevolgd. Al snel stonden we in de garage, maakte ze een ronde om de auto en noteerde ze de kilometer stand. Alles was in orde! We kregen een bonnetje mee en zijn het vliegveld op gegaan.

Eindstand van onze autohuur

Online had ik s' morgens al ingecheckt dus meteen naar het drop off point voor de koffers gelopen van Delta. Ik netjes vragen of ze ook een boarding pass voor ons konden afdrukken... kon de mevrouw gewoon Nederlands! Dat is even makkelijk! Meteen nog wat vragen gesteld over de koffers en de overstap. Alles gaat automatisch op de terug weg dus geen gezeul meer tussendoor! Koffers ingeleverd en toen een rondje over het vliegveld gelopen en bij wat winkeltjes gekeken. Uiteindelijk door de controle gegaan van de douane en met de tram naar de gate gegaan. Hier hebben we rustig in een stoel wat op internet gezeten om de tijd vol te maken. Daarna hebben we nog een laatste hamburger gegeten bij Outback die in onze gate zat.

Ik ontdekte een Minion in mijn tas op het vliegveld... geen idee hoe hij in mijn tas komt.

Tijd om te boarden. We liepen naar onze gate... helaas een kwartier vertraging! Rustig zitten wachten en uiteindelijk kwam ons vliegtuig binnen. Vrij snel konden we instappen en met een kleine vertraging vlogen we richting Atlanta. We wilden een film op mijn Ipad kijken. Alleen had die er geen zin in. De app liet geen geluid meer horen... hier dus mee zitten stoeien maar het lukte helaas niet. Opeens werd er omgeroepen dat de landing werd ingezet... wauw dat is snel! We kwamen aan op Atlanta, stapten de metro in en werden naar de juiste gate gebracht. Nog even snel de wc opgezocht en kwamen daarna aan bij onze gate. Het boarden begon direct dus we konden snel instappen. In het vliegtuig duurde het nog even maar we vlogen op tijd zonder vertraging richting Nederland!

Tijdens de vlucht hebben we aardig wat geslapen maar niet goed en al helemaal niet comfortabel. Tussen door ook wat muziek geluisterd en 2 keer een maaltijd gehad. Was totaal niet te eten... deze vlucht was met een KLM toestel. Het eten op de heenweg in het Delta toestel was duidelijk beter! We kregen eerst pasta. En later voor het landen een ontbijt. Nergens zat smaak aan en als het wel smaak had was het niet bepaald smakelijk. Uiteindelijk werd de landing ingezet en 10 voor 1 s' middags Nederlandse tijd stonden we op Schiphol in Amsterdam. Onze ouders stonden te kijken via het raam waar we de koffers op konden pikken. Dit duurde nog wel even dus hebben even met ze gepraat via een "praatpaal". Uiteindelijk kwamen de koffers op de band en gelukkig waren onze koffers 1 van de eerste! Daarna doorgelopen en zagen we onze ouders weer! Na wat praten richting de auto's gelopen en uiteindelijk zijn we met z'n alleen richting Noordwijk gereden. Hier hebben we gezellig met iedereen de foto's zitten kijken en lekker gezamenlijk gegeten. Daarna was het nog tijd voor het WK want het Nederlands elftal moest spelen. Toen was het nog tijd voor een spelletje Kolonisten van Catan want die hadden we al meer dan 2 weken niet meer gedaan. Daarna gedag gezegd en gaan slapen. De eerste nachtrust was prima. En om half 1 s' middags werden we wakker. Oei... dat is 7 uur Amerikaanse tijd. En jawel s' nachts om 2 uur nog steeds klaar wakker... hopen dat we snel uit de jetlag komen!

De vakantie is nu echt afgelopen en wat hebben we het leuk gehad! Enorm veel leuke reacties gekregen over de blog. Volgend jaar gaan we vast weer en dan komt er ook weer een nieuwe blog! Tot volgend jaar dus?!

1. Linda (SpaceAce)23 juni 2014 om 09:22

Dat het eten in het vliegtuig terug niet smaakte is logisch... gullie zijn gewoon verpest door al het lekkere Amerikaanse eten ;)

Erg genoten van jullie verslag. Leuk hoe men 'de eerste' keer beleefd. Tot volgend jaar dus! ;)

2. Wat hebben jullie een leuke vakantie gehad. Ik vond het leuk om mee te lezen, bedankt voor het verslag. Mooi dat er al weer nieuwe plannen zijn. Tot een volgende keer.
    Groetjes, Anita (Tans4USA)

3. Nou welkom thuis!! Succes inderdaad met de jetlag. Jullie hebben een top vakantie gehad en zo te lezen zijn jullie ook besmet met het Florida virus, niks ernstigs er is alleen geen medicijn tegen hahaha. Op naar de volgende vakantie en bedankt dat we mochten meelezen!!

4. Heerlijk jullie blog gelezen, op wat regen na hebben jullie het top gehad.Nu weer in het ritme komen en heerlijk nagenieten van jullie reis!!Bedankt voor het meelezen.....

5. Net helemaal jullie blog bijgelezen, leuk geschreven zeg! En wat een TOP vakantie hebben jullie gehad. En lekker veel gedaan. Bedankt voor het meelezen en succes met de jetlag!!

6. Bedankt voor het maken van jullie blog! Ik heb het met veel plezier gelezen. Het zal nu vast wel weer kriebelen om terug te gaan ;-)