dinsdag 10 juni 2014

Dag 8 - Universal Studios

Dag 8, maandag 9 juni. Vanmorgen weer tegen 8 uur wakker en eerst de blog geschreven aan het zwembad over Epcot. Het was nog licht bewolkt en door de regen en onweer van gisteren was het nog niet heel warm. Ik was klaar en toen kwam Rowan uit de douche. Ik ben er toen in gesprongen en erna konden we lekker gaan ontbijten bij het zwembad. Nadat we alles weer bij elkaar hebben gezocht zijn we gaan rijden naar Universal Studios. Eenmaal aangekomen hebben we de auto in de parkeergarage geparkeerd en zijn we naar de ingang gelopen. Via de gastenservice de coupon ingeleverd, daar kregen we 2 toegangspasjes op naam voor terug. En konden we zo doorlopen naar binnen.




We zijn begonnen met Twister... Ride It Out. Je gaat beleven hoe het is als er een kleine tornado is. Je ziet er ook echt 1 voor je en er gebeurd van alles! Er vliegt van alles in het rond. Zelfs een koe en ook word je nat van de harde regen. Erg leuk gedaan! Hierna zijn we naar Sherk 4D gegaan. Een erg leuke film met leuke effecten erin. Daarna zijn we Hollywood Rip Ride Rocket gaan doen. Je gaat in de achtbaan zitten, doet een beugel voor en dan kan je een nummer uitkiezen die je tijdens de rit te horen krijgt. Je word kaarsrecht omhoog getakeld en gaat daarna hard naar beneden door een looping met bovenop een kurkentrekker. Wat een vervelende baan is dit zeg! Ik vond hem nog ruiger dan de Condor op mijn werk. Mijn armen deden pijn en vond het totaal geen fijne rit. Ik was blij dat de rit was afgelopen. Toevallig klaagde Rowan hier ook over. Het lag dus niet alleen aan mij. Meteen de laatste keer voor deze achtbaan. Toen we uit deze achtbaan kwamen zagen we dat ze flink bezig waren met licht inhangen bij Music Plaza. Ik denk dat hier de press opening zal plaatsvinden van het nieuwe Harry Potter gedeelte wat 16 juni schijnt te zijn. Hierna zijn we gaan lunchen want inmiddels was het alweer half 1 geweest.


Na de lunch zijn we weer gaan lopen en kwamen we wat straat entertainment tegen. We dachten eerst dat er een parade zou beginnen maar dat bleek niet zo te zijn. Een korte dans act vond plaats en na een paar minuten kon je met ze op de foto. Wij zijn toen doorgelopen naar Revenge Of The Mummy. Wat een toffe attractie is dit zeg! Een indoor achtbaan waar je ook even achteruit gaat en echt van alles ziet en mee maakt! Toen door naar Disaster! Hier ga je een film maken en daarna zien hoe het is geworden. Het begint met 3 pré-shows waarin je uitleg krijgt en de film gaat opnemen. Dit wordt door een presentator aan elkaar gepraat met erg veel humor en leuke grappen. Vervolgens stap je in een trein en neem je het laatste gedeelte op. Echter toen wij de trein in moesten was de attractie defect. Dus kregen we een wachtwoord en konden we later op de dag terug komen en mocht je zonder te wachten meteen in de trein stappen.

Hierna zijn we via de brug over het water naar de overkant gelopen en hebben we The Simpsons gedaan. Een erg leuke simulatie met veel kleurtjes overal. Terwijl wij in deze attractie zaten heeft het even geregend. Hier hebben we helemaal niks van mee gekregen! Toen was het tijd voor Fear Factor Live. Een show waar kandidaten opdrachten moesten uitvoeren en niets van hun angst moesten laten zien. En erg leuke show om naar te kijken met een flinke explosie aan het eind. Ook leuk dat er buiten een bordje hing van Endemol.






Toen was het alweer tijd voor een diner. We hebben een leuk restaurantje bij The Simpsons opgezocht en hebben hier lekker gegeten. Buiten nam ik nog een Sundea ijsje. Wat een extreem ding was dat zeg, er zat een hele donut zelfs bij in! Rowan heeft de donut op gegeten en ik het softijs met chocoladesaus. Het was wederom veel te veel! Na het ijsje hebben we Man in Black Alien Attack gedaan via de Singel Rider. We waren lekker snel aan de beurt en zaten nog in hetzelfde wagentje ook! Je stapt in een wagen en moet op aliens schieten. Dit keer won Rowan, hij had de meeste punten! Ik had geen smoes ;) Vervolgens doorgelopen naar Disaster! Het wachtwoord verteld en toen mochten we via de achteringang naar binnen. Stapte in het treintje en hebben het laatste deel mee mogen maken. Wederom weer erg vet gedaan met water, vuur en een aardbeving!  Daarna op de schermen de gehele film gezien die was opgenomen Het zag er erg leuk uit! Toen we buiten kwamen zij we direct bij Beetlejuice's Graveyard Revue naar binnen gelopen en met 5 minuten begon deze show. Het was een leuke en muziekale show! Wel moet ik zeggen dat ik de Nederlandse Beetlejuice beter bekend als Vieze Jack veel leuker vind dan die we nu gezien hebben. In deze show zaten helemaal geen grappen of sampels. Weet niet of hij dat normaal wel doet? Toen de show was afgelopen zijn we doorgelopen naar Transformers: The Ride-3D. Dit is een nieuwe attractie. Je zit in een wagen wat ook een simulator is. Je beweegt alle kanten op en maakt een heel gevecht mee. Erg tof gedaan! We wilden ook naar Jaws maar deze attractie is gesloopt vanwege het nieuwe Harry Potter gedeelte. Tijdens de show van Beetlejuice hebben we wel de trein van Harry Potten een test rit zien maken.




We sloten de dag af met Despicable Me Minion Mayhem. Eerst krijg je een pre-show te zien waar ook de uitleg in zit van de attractie. Hier zat natuurlijk weer de nodige humor in. En toen er een bananen geur in onze ruimte werd gespoten hingen er 2 Minion's aan het raam te likken! Bananna! Bananna! Daarna door, ook dit was weer een simulator. De missie was om ons mensen te laten veranderen in een Minion. Dit lukte! Helaas toen het net gelukt was werden we geraakt door een laser pistool en waren we weer gewoon mensen. De rit was ook meteen afgelopen. Toen we buiten kwamen zijn we direct naar de eindshow gelopen. Wat een aanfluiting is dit zeg vergeleken de Disney shows! Het was een matige show en verloor al vrij snel mijn aandacht. Ik was niet de enige want er liepen steeds meer mensen weg. Toen het was afgelopen zijn ook wij direct naar de uitgang gelopen.








Het brood was op dus besloten we nog snel een Walmart op te zoeken die op de route lag. Wat een slecht idee is dat zeg! We doen dit nooit meer! Het was mega druk bij de Walmart! Nog drukker dan overdag. Alle mensen uit de pretparken gingen volgens mij boodschappen doen. En dat om 10 uur in de avond... Snel hebben we ons brood gepakt en wat laatste spullen en toen zijn we snel richting de villa gegaan. Nog even wat gedronken en in de tussentijd heb ik deze blog gemaakt. Want morgenochtend moeten we vroeg op staan. We gaan naar Walt Disney Animal Kingdom en hebben een FastPass+ voor de Safari Tour. Deze hebben we al lekker vroeg zodat de dieren nog lekker actief zijn. Maar voor nu eerst lekker slapen!

3 opmerkingen:

  1. Troost je. Volgens mij vind iedereen de Rip Ride Rocket waardeloos. Hoewel het voor mij toch een moeilijke keuze zou zijn welke ik erger zou vinden, de RRR of El Condor met z'n headbangs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo weer ff bijgelezen,weer twee dagen actief geweest in de parken..
    Veel plezier morgen bij de dieren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom een leuke dag :)
    Jammer te lezen dat Rip Ride Rockit geen succes was, zo kan ik hem van vorig jaar zeker niet herinneren, ben er toen meerdere malen ingeweest. Dat in tegenstelling tot Condor waar ik dit weekend onwijs last van mn rug kreeg haha..

    Op naar Animal Kingdom!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties