dinsdag 3 juni 2014

Dag 1 - de heenreis

Vandaag is het 2 juni. Dat betekend: de vakantie is nu echt begonnen! Om 03:40 uur vanmorgen ging de wekker. Na het douchen nog een bakkie gedaan en toch nog een 2de keer een final check gedaan. Alles hebben we bij ons dus sprongen we rond half 5 in de auto. Tegen 5 uur waren we op Schiphol. Schoonmoeder gedag gezegd en daarna de koffers in gecheckt. De koffer van Rowan werd weer uitgespuugd door de machine, was niet lekker genoeg ofzo. Nadat een medewerkster van KLM de label wat recht had gevouwen ging ook zijn koffer weg. Daarna direct doorgelopen naar de douane. Lekker rustig dus direct aan de buurt en voor we het wisten zaten we alweer aan het ontbijt bij Bread. 2 pannini broodjes 1 met ham en 1 met kip, een Chocomel en een Fristi. De eerste 17 euro waren we al kwijt. Wat een geld voor een klein ontbijt!

Daarna doorgelopen naar Gate E02 waar we rond 10 over 7 waren. Ik had nog niet mijn paspoort uit mijn tas en kon deze direct afgeven want de gate ging eerder open. Daarna kregen we enkele vragen en moesten we onze tassen deels leeghalen en ook zelf door de scan heen. Alles was prima in orde. Tegen half 8 mochten we het vliegtuig in en om 5 voor 8 reden we al weg. Een paar minuten later zaten we al in de lucht! Dat ging best vlot!






Eenmaal in de lucht kregen we al vrij snel het ontbijt. Wat fijn dat we al ontbeten hadden zeg! Want het ontbijt was alles behalve lekker... France toast: warme sompige stokbroodjes, roken heel zoet maar hadden geen smaak. Elk stukje meloen had dezelfde kleur maar wisselden sterk van smaak (en enorm vies). De yoghurt en de jus D orange waren wel prima. Later volgde de luch. Een soort warm pannini broodje met kip of vegetarisch. Deze was wel oké. Ik kreeg thuis van mijn ouders nog te horen: Dame Blanche kennen ze daar niet hoor! Nou in het vliegtuig kreeg ik na mijn lunch de eerste al! Volgens mij was het Delta personeel op de hoogte dat ik dat lekker ijs vind ofzo.






Rond half 10 stonden we al op het vliegveld van Detroit. Na alle verhalen van ovrerstappen gehoord te hebben maakte we ons hier het meeste druk om... zou het wel goed gaan? We zaten voorin het vliegtuig dus hier waren we al snel uit. Met een flinke looppas kwamen we bij costums uit. Ik keek en dacht waar zijn alle mensen? We werden door gedirigeerd naar de visitors line en daar stonden maar 3 mensen voor ons te wachten! Daarna onafhankelijk van elkaar door de douane heen, de vragen naar eerlijkheid beantwoord en de eerste stempel in de paspoorten is een feit! Onze koffers kwamen aan over 2 verschillende banden, terwijl er maar bij 1 onze vluchtnummer stond. Opeens zei een man: Huh? mijn koffer rolt over die andere band en toen ook ik keek ging mijn koffer daar rond. Snel gepakt en door, koffers afgegeven, door de tassencheck en we stonden toen ruim op tijd bij onze volgende gate. 11:30 begon het boarden en om kwart over 12 zaten we in de lucht! Wat een meevaller was dat zeg! Heel fijn! Tegen kwart voor 3 landen het vliegtuig in Orlando, koffers opgehaald en door naar Alamo om de auto op te halen. Meneer wilde ons voor 15 dollar per dag meer in een mega sport wagen laten rijden. Toen we nee zieden ging hij naar 11 dollar per dag omdat we met Delta vlogen. Yeah right! Ook hierop nee gezegd waarop we te horen kregen dat we gewoon het kleinste model wat we geboekt hadden mee zouden krijgen. Prima! Nadat we de papieren hadden naar de garage gelopen. Een aardige mevrouw wilde ons meteen helpen. I come to pick up our car zei ik. De mevrouw moest enorm lachen Well, i want to see that! Leuke humor hebben ze! Al lopend kwamen we uit bij een kleine Chrysler, 2 deurs te vergelijken met een Fiat 500. Nee mevrouw deze is echt te klein hoor! Ow ow? You don't like it? No! Door naar de 4 deurs versie. Toen dacht ik nog nee he... maar die zat op slot en ze kon er niet in. Toen liepen we naar een mooie nieuwe Ford Focus station wagen en die was wel open. Deze kregen we voor deze ene keer mee! Niks bij betalen het kan gewoon! :) Daarna ingecheckt bij Welcome Homes Center en daarna direct boodschappen gedaan bij de nabijgelegen Publix. Rowan heeft spaghetti gekookt wat heerlijk smaakte! Nog even gezwommen in onze eigen private pool met mooi uitzicht! Na het douchen nog even op de bank tv gekeken. Maar toen was het kwart voor 10 en vielen toch echt de ogen dicht. Dus toen maar lekker naar bed gegaan. Morgen weer een nieuwe dag!


12 opmerkingen:

  1. Fijn jullie zijn er al.
    Heel veel plezier en ga er lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sylvia Kragting-van Kooten.3 juni 2014 om 18:50

    Fijn,dat de vlucht goed verlopen is!Zitten jullie in een soort compound?Zo'n woonwijk?Ben benieuwd waar jullie precies zitten!Wij zaten in highlands reserve.Daar zat een grote golfbaan bij.Geniet er lekker van jongens!Time flies,when you're having fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zitten inderdaad in een woonwijk. Kissimmee Crepe Myrtle Cove. Komt vast en zeker goed! Bedankt! :)

      Verwijderen
  3. Hans en Jeannette3 juni 2014 om 20:11

    We hebben jullie verslag van de heenreis net gelezen: wat kunnen jullie leuk schrijven zeg! We weten nu precies hoe jullie eerste dag is verlopen. En hartstikke fijn dat de reis zo goed is gegaan! We zijn nu al benieuwd naar de volgende verhalen. Fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt goed. Bedankt! :) Zet er morgen ochtend een nieuwe op!

      Verwijderen
  4. Fijn dat de reis is goed gegaan. Ik kijk nu al uit naar al jullie andere bloggen ;) Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou de heenreis is soepel gegaan, dat voorspeld heel veel goeds voor de rest van de trip!!
    Enjoy en laat de verhalen maar komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heee kevv!

    wel lekker genieten en maak er een belevenis van om nooit meer te vergeten!!

    liefsss & groetjes,
    Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed om te lezen dat de overstap prima is verlopen! Ik ga in oktober dezelfde overstap maken in Detroit, dus vrees ook het ergste met de krappe overstaptijden. Fijne vakantie, ik ga jullie volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga jullie volgen! Leuke blog tot nu toe :D Goede vlucht en overstap is prima verlopen zo te lezen (y) top!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties